UA-18713008-3
All for Joomla All for Webmasters
A A A

ZANIM WEZWIESZ SERWISANTÓW !!!

Nie wpadaj w panikę i nie wzywaj od razu serwisantów. Być może sam
możesz poradzić sobie z danym problemem i unikniesz opłaty serwisowej za
banalną i prostą do usunięcia usterkę.

W pierwszej kolejności należy obowiązkowo odłączyć wszystkie urządzenia (router, accespoint, box, komputer) z prądu na kilka minut i włączyć ponownie. Możliwe że urządzenia odpowiedzialne za połączenie  zawiesiły się, wyłączenie i ponowne włączenie zasilania zresetuje je  i sprawi, że zaczną on ponownie działać poprawnie. Sprawdź w końcu i samo urządzenie (router) czy umieszczone w nim diody świecą.

W przypadku zgłoszenia awarii w pierwszej kolejności zostaniesz zapytany czy czynności opisane powyżej zostały zrobione.

Jeżeli to nie pomoże przechodzimy do następnego etapu.


I. SPRAWDŹ CZY TWOJA KARTA SIECIOWA JEST WŁĄCZONA!!!
Aby sprawdzić czy twoja karta sieciowa jest włączona wykonaj następujące
czynności:
1. wejdź w „mój komputer”, następnie „panel sterowania”, a tam wybierz
„połączenia sieciowe i internetowe”, a następnie „połączenia sieciowe”. Spójrz na
ikonkę „połączenie lokalne” (fot. 1) powinien tam wyświetlać się napis „połączono”


fot. 1
I.Jeżeli nie ma tam tego napisu, klikamy prawym przyciskiem myszy i z menu
wybieramy opcje „włącz” (zdj. 2)
fot.2

Problem rozwiązany???
Jeżeli nie, przejdźmy do następnych czynności sprawdzających nasz osprzęt
sieciowy!!!
II. MUSIMY SPRAWDZIĆ CZY STEROWNIKI NASZEJ KARTY SIECIOWEJ SĄ
ZAINSTALOWANE.
1. W tym celu wchodzimy ponownie w „mój komputer” i po lewej stronie klikamy
opcję „wyświetl informację o systemie”, po czym wybieramy zakładkę „sprzęt” i
klikamy na przycisk „menadżer urządzeń”. Na liście odnajdujemy kartę sieciową,
która działając poprawnie będzie oznaczona zieloną ikonką, jeżeli zamiast ikonki
pojawi nam się żółty znak zapytania (fot.3)... znaleźliśmy przyczynę usterki. Musimy
zainstalować sterowniki karty sieciowej. Jeżeli nie wiemy jak to zrobić wezwijmy serwisanta.

fot. 3
fot. 4

III. SPRAWDŹ CZY ZASILACZ URZĄDZENIA ODPOWIEDZIALNEGO ZA
POŁĄCZENIE JEST PODŁĄCZONY DO PRĄDU.
Zasilacz powinien być podłączony do źródła zasilania często zdarza się że
potrzebujemy dodatkowego gniazdka i wypniemy zasilacz, sprawdźmy czy
pamiętaliśmy aby podłączyć go z powrotem.


DOBRZE

ŹLE
Czasami nawet jeśli zasilacz jest podłączony warto odłączyć go na kilkanaście
sekund i włączyć ponownie. Możliwe że urządzenie odpowiedzialne za połączenie
(tzw. router) zawiesiło się, wyłączenie i ponowne włączenie zasilacza zresetuje router i
sprawi, że zacznie on ponownie działać poprawnie. Sprawdź w końcu i samo
urządzenie (router) czy umieszczone w nim diody świecą.
IV.SPRAWDŹ CZY PRZEWODY INTERNETOWE WPIĘTE SĄ W KOŚĆ POE (BIAŁA
KOSTKA Z WTYKAMI PO OBYDWU STRONACH) ORAZ W ROUTER.
SPRAWDŹMY OBIE WTYCZKI CZY SĄ WPIĘTE DO KOŚCI I CZY NIE RUSZAJĄ
SIĘ, BYĆ MOŻE TO JEST PROBLEM, KTÓRY UNIEMOŻLIWIA NAM KORZYSTANIE Z INTERNETU.


DOBRZE


Przewód wtykamy w gniazdo lan accespointa

!
Nieprawidłowe podłączenie lub jego brak skutkować będzie zerwaniem
połączenia, a nawet uszkodzeniem urządzenia. Uszkodzenie zawsze będzie
interpretowane jako wina klienta i pobierana będzie opłata w wysokości 50 zł +
koszt urządzenia 120 zł
Jeżeli wszystkie wyżej wymienione kroki nie przyniosły pożądanych
rezultatów, bądź też obawiasz się uszkodzenia sprzętu skontaktuj się z nami.
postaramy się doradzić poinformować, albo interweniować.